Новини палати

Нотаріуси України продовжують працювати в умовах воєнного стану, з метою забезпечення стабільності економічної системи України.

Одна із нотаріальних дій, що наразі активно вчиняється нотаріусами, – видача свідоцтв про право на спадщину на грошові кошти на рахунках, відкритих на ім’я померлих осіб.

Видача таких свідоцтв відбувається на підставі отриманої від територіальних установ Пенсійного фонду України інформації про наявність пенсійних нарахувань та інших коштів, що належали спадкодавцю. Задля отримання такої інформації нотаріусами направляються запити в порядку ст. 46 Закону України «Про нотаріат». Раніше такі запити направлялись поштовими відправленнями, система функціонувала достатньо стабільно, проте на сьогодні, з урахуванням воєнних дій, нагальним стало налагодити електронний документообіг між нотаріусами та установами ПФУ.

Із листом, що містить відповідне прохання, Нотаріальна палата України звернулася до Пенсійного фонду України 02 травня 2022 року.

Електронний документообіг між установами Пенсійного фонду та нотаріусами сприятиме оперативному надсиланню запитів та отриманню відповідей на них у найкоротші терміни, є безпечним способом обміну інформації та сприятиме громадянам у реалізації ïx спадкових прав.

Bci нотаріуси України використовують КЕП, які дозволяють ідентифікацію особи; нотаріуси мають можливість приймати на свої електронні поштові скриньки е-документи, підписані ЕЦП. До того ж, електронне листування ПФУ та нотаріусів вже відбувається на практиці.

Зазначимо, що з цієї ж причини НПУ раніше зверталася до Національного банку України.

Переглядів:
стрічка новин