На засіданні Ради Нотаріальної палати України 28 березня 2019 року були прийняті рішення, спрямовані на виконання Резолюції акції мирного протесту нотаріусів.
Зокрема, вирішено підготувати та направити до Міністерства юстиції України пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства, яке регулює порядок здійснення контролю у сфері державної реєстрації.
Радою НПУ затверджено проект змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2016 року № 990 «Про затвердження Порядку здійснення контролю у сфері державної реєстрації».
Проектом передбачено запровадження конкретних критеріїв (диференціації критеріїв) для застосування відповідальності (санкції) за порушення в сферах державної реєстрації та розмежування виду відповідальності в залежності від відповідного виду порушення, допущеного державним реєстратором.
З метою уникнення технічних порушень Кабмін повинен зобов’язати адміністратора реєстрів розробити і впровадити чіткий алгоритм дій державного реєстратора при здійсненні реєстраційних дій, який би запобігав можливості для завершення реєстраційної дії з порушеннями алгоритму, говориться в проекті.
Програма має інформувати про наявні недоліки, такі як відсутність необхідних додатків, зокрема сканованих копій документів, незазначення обов’язкової інформації, нездійснення необхідних пошуків тощо. Даний алгоритм має бути закріплений у програмному забезпеченні реєстрів. В разі прийняття змін адміністратор реєстрів зобов’язаний буде впровадити в експлуатацію учбову версію кожного реєстру.
НПУ висловлює свою готовність до проведення спільних зустрічей та співпраці, зокрема в рамках чинного Меморандуму про співробітництво між НПУ та Міністерством юстиції України.
Проект змін до постанови КМУ № 990 та Порівняльну таблицю НПУ надіслала до Мін’юсту.