Наприкінці минулого року Нотаріальна палата України зверталася до Міністерства юстиції України (https://npu.ua/wp-content/uploads/2024/01/npu2712erpb.pdf ) з проханням сприяти у наданні нотаріусам безпосереднього доступу до Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
Така потреба виникає у нотаріусів при посвідченні договору про придбання житла з використанням житлового сертифіката (адже кошти, які надаються громадянам в якості компенсації, резервуються всього на 30 днів, і потрібно встигнути укласти договір), аби не допустити відкладення вчинення нотаріальних дій у зв’язку з направленням запитів до вказаного реєстру та очікуванням відповідей.
Мін’юст розглянув звернення НПУ та повідомив (https://npu.ua/wp-content/uploads/2024/01/mu3001erpb.pdf ), що Положенням про цей реєстр не передбачено можливість безпосереднього доступу нотаріусів, тому і функціонал реєстру не передбачає такої можливості.
Питання щодо доопрацювання функціоналу існуючого програмного забезпечення Єдиного реєстру підприємств не розглядається, оскільки з 01.06.2024 на його базі функціонуватиме інший реєстр, який передбачатиме онлайн-доступ до інформації необмеженого кола осіб.
Мін’юст звертає увагу, що враховуючи воєнний стан, тимчасово обмежено роботу низки реєстрів, у тому числі доступу до онлайн-сервісу Єдиного реєстру підприємств.
На період цього обмеження відомості з Єдиного реєстру підприємств надаються у формі інформаційних листів – за відповідним запитом до міжрегіонального управління Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, або до Міністерства юстиції України – у разі необхідності в одночасному отриманні відомостей щодо декількох суб’єктів, які зареєстровані в областях, віднесених до сфери повноважень різних міжрегіональних управлінь.
Запит на отримання відомостей з Єдиного реєстру підприємств може направлятися як в паперовій формі засобами поштового зв’язку, так і в електронній формі – засобами електронної пошти, за умови підписання із застосуванням електронного підпису.
«Відповідні запити опрацьовуються невідкладно в порядку черговості їх надходження. В середньому, інформаційні листи надаються протягом одного-двох робочих днів, в залежності від кількості запитів, які надійшли до відповідного органу. Таким чином, надання інформаційних листів з відомостями з Єдиного реєстру підприємств в умовах відсутності доступу до відповідного онлайн сервісу відбувається в максимально стислі строки та з можливістю направлення запитів та отримання інформаційних листів з відомостями з Єдиного реєстру підприємств засобами електронної пошти без необхідності фізичного відвідування відповідного органу юстиції», – зазначається в листі Мін’юсту.
Більш детально з порядком надання відомостей з Єдиного реєстру підприємств у формі інформаційних листів, а також з адресами міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України можна ознайомитись за посиланням: https://minjust.gov.ua/m/otrimannya-vidomostey-zedinogo-reestru-pidpriemstv-schodo-yakih-porusheno-provadjennya-u-spravah-probankrutstvo-u-razi-vidsutnosti-dostupu-do-onlayn-servisu