Новини палати

Нотаріальна палата запропонувала ДП «НАІС» зміни, які б зробили роботу нотаріуса-реєстратора більш ефективною. Для обговорення можливості реалізації цих пропозицій 17 листопада 2019 року відбулося чергове засідання робочої групи.

З боку Нотаріальної палати України на зустрічі були присутні президент НПУ Володимир Марченко, приватні нотаріуси Юлія Петутіна та Ірина Петрова.

В ході зустрічі представники НАІС повідомили, що деякі з пропозицій вже реалізовані:

– зміни до переліку супровідних документів: у заявах, розділах, записах про право власності/ інші речові права/іпотеки/обтяження відтепер однаковий перелік типів супровідних документів, також додано новий тип документа «повідомлення про порушення основного зобов’язання» з можливістю внесення атрибуту «дата вручення повідомлення»;

– при прийнятті рішення за зареєстрованою заявою засобами реєстру буде перевірятися наявність у супровідних документах долучених електронних копій. У разі відсутності електронної копії документа виводиться інформаційне повідомлення із зазначенням даних про те, електронна копія якого саме документа відсутня;

– стало обов’язковим для заповнення поле з кадастровим номером для типу об’єкта нерухомого майна «незавершене будівництво».

Найближчим часом планується реалізувати:

– в полі «роль заявника» буде можливість вибрати «нотаріус одночасно з вчиненням нотаріальної дії» – відповідно, не потрібно буде заповнювати поля щодо заявника та щодо строків проведення реєстраційної дії;

– в полі «уповноважена особа» зі списку пропонованих документів, що підтверджують повноваження представника, буде можливість обирати «довіреність», «рішення (протокол) про призначення», «свідоцтво про народження»;

– взаємодія із Єдиним державним реєстром довіреностей, Єдиним реєстром спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиним реєстром боржників, Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для можливості проведення перевірок в режимі «єдиного вікна» із завантаженням довідки про перевірки або інформації про проведену перевірку;

– при формуванні Витягу з ДРРП рядок для підпису не буде виноситись на наступну сторінку окремо від тексту.

Може бути виконано наступне:

– з’явиться можливість підтягувати в заяву інформацію про об’єкт за реєстраційним номером (в разі наявного відкритого розділу);

– зникне вікно з попередженням про «адміністративний збір за надання інформації» для заяв про державну реєстрацію речових прав;

– буде перенесене вікно з пропозицією задоволення заяви після формування Витягу з ДРРП або з’явиться можливість при формуванні витягу одразу проставляти відмітку про задоволення заяви (за бажанням);

– реалізується можливість автоматичного копіювання суб’єкта при пошуках та формуванні відомостей за результатами пошуку;

– ведуться роботи по реалізації обміну з Єдиним державним реєстром судових рішень (ЄДРСР);

– з’явиться можливість копіювати заяву також при зміні типу заяви (тільки для іпотек-обтяжень);

– з’явиться можливість вносити двох уповноважених осіб для одного заявника (батьків як представників дитини, наприклад);

– при підготовці до договору буде можливо створити «чернетку» заяви про реєстрацію, з обмеженим строком зберігання в реєстрі (1-2 дні);

– розглядається можливість здійснення пошуків з функціоналу «Виконати дію» з заяви – тоді не доведеться вводити при кожному пошуку номер заяви;

– можливість нотаріусам здійснювати пошук у вікні «відомості за результатами пошуку» безкоштовно та без зазначення номеру заяви, що забезпечить можливість робити пошуки до посвідчення договору та бачити більш повну інформацію (дана вимога реалізується після погодження з Міністерством юстиції).

Деякі пропозиції, на жаль, реалізувати або неможливо, або вкрай недоцільно, або ж вони суперечать законодавству. Наприклад:

– введення «стопів» при незаповненні певних полів (випадки бувають різні, і це може суттєво зашкодити, перш за все, реєстратору);

– зміна коду КОАТУ або його автоматичне формування при введенні адреси – технічно не можливе. Код КОАТУ закладений у номер розділу, і навіть при наявності помилки це жодним чином не впливає на дійсність реєстрації. Тому якщо вже так сталося, що помилково визначилось КОАТУ, це не є підставою для визнання реєстрації та документів недійсними і не потребує внесення змін до реєстру;

– неможливо уникнути введення номеру рішення при реєстрації права\ІРП\обтяження. Але, можливо, з’явиться функція «Відкриття розділу» з функціоналу «Виконати дію» у Рішенні, і тоді не потрібно буде вводити номер рішення;

– створити можливість формування однієї заяви для будинку та землі, якщо розділ відкрито на один з них, – суперечить новому положенню ст.18 Закону «Про державну реєстрацію речових прав», що в такому випадку мають подаватись дві заяви;

– якщо є необхідність зміни спільної сумісної власності на спільну часткову, якщо така власність зареєстрована одним записом про право, таку трансформацію провести через рішення про реєстрацію змін неможливо. Будь-які спроби вирішити це питання можуть наштовхнутись на некоректну обробку записів і це несе великі ризики для таких записів.

Було також обговорено інші питання, зустріч пройшла плідно та конструктивно. Очікуються зміни в найближчі декілька місяців.

 

Переглядів:
стрічка новин