Нотаріальна палата України отримала відповідь від Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ України на лист щодо підвищення ефективності електронного документообігу між консульськими установами України та нотаріусами України.
Департамент зазначив, що підтримує пропозицію, викладену у зверненні НПУ, та надіслав відповідні роз’яснення закордонним дипломатичним установам України.
Нагадаємо, НПУ повідомляла МЗС (https://npu.ua/news/mzs-kep/) , що нотаріуси отримують від консульських установ електронні документи, які містять лише основний файл у форматі PDF з QR-кодом та інформацією про підписувача. Такий код автоматично генерується у PDF-файлі, має виключно інформаційний характер та не є КЕП – це ускладнює подальше опрацювання таких документів та можливість їх використання для вчинення нотаріальних дій.
«З метою застосування єдиних підходів до такої комунікації, надіслані нотаріусами електронною поштою запити розглядатимуться в закордонних дипломатичних установах України за умови наявності файлу електронного підпису (КЕП) нотаріуса після його перевірки через сайт Центрального засвідчувального органу», – йдеться у відповіді Департамента МЗС https://npu.ua/wp-content/uploads/2025/03/mzs2103.pdf