Новини палати

Нотаріальна палата України наголошує на необхідності продовження функціонування сервісу «Кабінет нотаріуса», створеному АТ КБ «ПРИВАТБАНК», який є державним банком.

Із таким проханням НПУ звернулася до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля та народного депутата України Ігоря Фріса.

Вчинення абсолютної більшості нотаріальних дій пов’язано з використанням єдиних та державних реєстрів, за користування якими справляється плата, що надходить до державного бюджету України. Будь-який громадянин, який звертається до нотаріуса щодо посвідчення довіреності, заповіту чи оформлення спадкових справ, до моменту вчинення нотаріальної дії зобов’язаний сплатити плату за користування відповідним реєстром у розмірі, визначеному законодавством, та надати відповідну квитанцію.

Ця процедура значною мірою спростилася, коли ПриватБанком було створено сервіс «Кабінет нотаріуса». Зокрема, громадянам не потрібно додатково звертатись в банк, очікувати в черзі та сплачувати більшу комісію у зв’язку із обслуговуванням в банківському відділенні.

Станом на сьогоднішній день такий сервіс ПриватБанку не має аналогів серед інших банківських структур, а сам банк, єдиним акціонером якого є держава в особі Кабінету Міністрів України, користується довірою громадян.

7 червня в «Кабінеті нотаріуса» з’явилось повідомлення про те, що з 1 липня даний сервіс буде виведено з експлуатації.

Натомість ПриватБанк пропонує нотаріусам заповнити форму для отримання пропозиції щодо аналогічного сервісу, у відповідь на яку надходить пропозиція від приватного банку – ПАТ «МТБ БАНК».

Розмір комісії в новому сервісі для бюджетних платежів (податків, зборів) складає 1,2% від суми платежу. Натомість, в сервісі ПриватБанку комісія 5 грн, незалежно від суми платежу. Отже, це значне подорожчання для громадян та бізнесу. Крім того, платежі в новому сервісі проходять значно повільніше.

Інша запропонована ПриватБанком альтернатива – платежі нотаріусом від іншої особи в сервісі «Приват24» – не може бути використана, оскільки за результатом щорічного декларування доходів нотаріусом може спричинити питання від контролюючих фіскальних органів.

Рішення керівництва АТ КБ «ПРИВАТБАНК» як державного банку щодо закриття зручного, доступного сервісу для громадян і бізнесу, тим більше у дуже складний період воєнного стану, викликає значне суспільне невдоволення.

НПУ наголошує на неприпустимості прийняття державним банком антинародних рішень під час війни та закликає продовжити функціонування сервісу «Кабінет нотаріуса» на базі ПриватБанку – з метою доступу громадян до нотаріальних дій та недопущення збільшення фінансових витрат при їх вчиненні, а також забезпечення належного надходження коштів до державного бюджету України.

Переглядів:
стрічка новин