Закордонні дипломатичні установи України тепер зможуть користуватися Державним реєстром актів цивільного стану громадян. Це дасть їм можливість проводити держреєстрацію актів цивільного стану, вносити зміни до актових записів цивільного стану, поновлювати й анульовувати їх. Відповідне рішення ухвалено Кабміном.
Також закордонні дипломатичні установи зможуть повторно видавати свідоцтва про держреєстрацію та витяги з Реєстру. Документи видаватимуться незалежно від місця зберігання паперового носія.
Таким чином, українцям за кордоном буде спрощено доступ до послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану і скорочено строки їх отримання в закордонних дипломатичних установах України.
Закордонні дипломатичні установи, які здійснюватимуть надання послуг у сфері держреєстрації актів цивільного стану з використанням Реєстру, будуть визначені Міністерством закордонних справ.
Нотаріальна палата України вітає таке рішення, адже вже тривалий час співпрацює із МЗС у даному напрямку.
Представники НПУ регулярно надають методичну допомогу та інформаційні матеріали для консульств, які працюють в умовах незвично великого навантаження й змін нормативно-правової бази, долучалися до навчання для працівників консульств, які будуть відряджатися за кордон. Також було створено спільну робочу групу для опрацювання актуальних питань вчинення нотаріальних дій консульствами, можливості підключення консульських установ до ДРАЦС та реєстру довіреностей.
Наша спільна мета – допомога у цей непростий час громадянам України, які перебувають за кордоном та звертаються у консульства, забезпечення швидкості та якості вчинення нотаріальних дій.